reklama

Na bicykli Bratislavou

Nebolo tomu tak dávno, keď som sa ocitla na prednáške jedného nemenovaného pána, majiteľa predajne s „peknými bicyklami".  Viete, to sú tie, čo vyzerajú ako keby ich dotyčný vyhrabal z dedkovej garáže, magické retro, zväčša farebné, cestné bicykle. V dnešnej dobe zažívajú vo svete veľký boom a ani naše malé Slovensko tomuto trendu nedokáže uniknúť. Prezentoval ich ako niečo nadpozemské. „Neskutočne šetria peniaze, sú priateľské voči životnému prostrediu, nezaberajú tak veľa miesta. Bicykle sú hudba budúcnosti a bezstarostného života." Jeho neutíchajúci entuziazmus a zápal pre vec vo mne začal čosi lámať. Bol skvelým rečníkom, očividne vedel, čo robí, veď väčšiu skupinu ľudí neoslovoval po prvý raz.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Priznám sa, sama som sa nad kúpou takéhoto mimoriadne štýlového dopravného prostriedku začala zamýšľať. Vypýtala som si kontakt a s odhodlaním naťukala ich webovú adresu do prehliadača. Stránka sa predo mnou otvorila a moje oči sa rozsvietili nad siluetou krásneho modrého bicyklíka. Už som sa videla ako na ňom brázdim bratislavskými ulicami, vietor vo vlasoch, všetci mi ho závidia. Ale vieme, ako to chodí, po chvíli radosti príde čas na plač. Po zhliadnutí cien ma zamrazilo a rýchlosťou blesku som sa z tohto bláznivého sna prebrala. A zrazu, už v realite, mi napadlo niekoľko dôležitých vecí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Typické bratislavské ráno. Preplnené cesty. Netrpezliví vodiči vytrubujú, jazdia kadiaľ sa dá. Cyklistický chodník nikde. Nezostáva mi nič iné ako prekľučkovať medzi množstvom áut a modliť sa, aby som prežila bez ujmy na zdraví. Prší. Kolesá áut na mňa fŕkajú vodu. Zničený účes, mokrý kabát, premočené knihy. Konečne vidím bránu školy, avšak zrazu sa objavuje otázka - kam s bicyklom? Totižto 95% bratislavských škôl stojany nemá, a do školy ho odvliecť nemôžem. Veď predstavte si, keby to spravil každý, nemali by sme v tých triedach už vôbec žiadny priestor.

Tento istý problém sa vyskytne pri predstave, že na bicykli sa budem chcieť prepraviť do centra mesta. Môžem ho priviazať o stĺp, ale kde mám istotu, že ma tam bude ešte o pol hodinu poslušne čakať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bratislava sa síce snaží pripodobiť európskym veľkomestám, ale priznajme si, ešte chvíľu potrvá kým sa dotiahnu do konca takéto drobnosti, detaily, ako stojany na bicykle, či cyklistické chodníky. Uznávam, niekde sa s ich budovaním už začalo, ale zatiaľ to nestačí. Naše hlavné mesto ešte nie je prispôsobené na bezpečnú jazdu na bicykli.

A tak sa zamýšľam, či celý tento cyklistický ošiaľ nie je len ďalší výplod našej konzumnej spoločnosti. Išlo pánovi o spropagovanie bicyklov medzi ľuďmi z dôvodov nedostatku pohybu, rýchlejšej prepravy, šetrenia palív, alebo chcel len prezentovať svoju značku? Odpovedzte si sami.

Dominika Trpínová

Dominika Trpínová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dievča, ktoré hľadá svoj stratený odraz v zrkadle. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáStalo sa.Súkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu